فواید میوه انار برای پیشگیری ار ابتلا به بیماری های قلبی و سرطان
نوشته شده توسط : آقای شریفی

میوه انار دانه­ ای یاقوتی و آبدار دارد و طعم تازه آن مخلوطی از طعم ­های ترش و شیرین است. میوه انار مملو از ویتامین­ها، مواد معدنی، مواد مغذی و آنتی اکسیدان­ های مفید است؛ علاوه بر این تحقیقات نشان داده است که این میوه از بدن در برابر سرطان­ها و بیماری­های قلبی محافظت می­ کند. دانه و پالپ دور آن خوراکی­ بوده و مواد مغذی فراوانی دارد. همچنین بسیاری از فواید آن در آب انار طبیعی نیز یافت می ­شود.

 

ویژگی ­ها

انار که به آن­ها سیب چینی نیز گفته می­شود، از نظر گیاه شناسی به تیره پونیکا گراناتوم شهرت دارد. این درخت، بومی ایران، پاکستان، افغانستان و هند شمالی است و امروزه در مدیترانه، اروپای جنوبی و کالیفرنیا نیز کاشت می ­شود. انار که از سه هزار سال قبل از میلاد برای مصارف پزشکی و پخت و پز استفاده می­ شد، به سلامت، باروری و تولید مثل کمک می­ کند و نقش مهمی در فرهنگ و رژیم غذایی خاور میانه دارد. در بسیاری از کتب درمانی قدیمی نام این میوه آورده شده است. برخی از محققان کتاب مقدس انجیل معتقدند که به جای سیب شیطان به واسطه انار حوا را فریب داده است.

 

اصول تغذیه ­ای

نصف فنجان از پالپ انار که دور هسته آن را فرا گرفته است ۸۰ کالری انرژی، ۱۸ گرم کربوهیدرات، ۱۲ گرم قند و ۵ گرم فیبر مفید دارد که ۲۰ درصد از نیاز روزانه است. پالپ انار عاری از چربی و کلسترول است و نمک کمی دارد. در هر نصف فنجان ۱۸۰ میلی گرم پتاسیم دارد که برای حفظ فشار خون مناسب است. یک فنجان ۸ اونسی یا ۲۲۵ میلی لیتری از آب انار ۱۳۴ کالری انرژی، ۳۲.۶۹ گرم کربوهیدرات و ۳۱.۵ گرم قند دارد. آب انار خواص عالی فیبرهای موجود در هسته ­ها را از دست داده است؛ ولی باز هم غنی از ویتامین­ها و مواد معدنی است که ۵۳۳ میلی گرم پتاسیم و ۶۰ میکروگرم فولات فراهم می­کند. فولات یک ویتامین گروه B بوده که از نقص­ لوله عصبی درجنین پیشگیری می­ کند. آهن که برای تولید گلبول­های قرمز خون ضروری است نیز به مقدار زیاد در آب انار وجود دارد و در ۸ اونس یا ۲۲۵ میلی لیتر از آن می­توان ۰.۲۵ میلی گرم آهن یافت.

 

اثرات محافظتی

آب انار مقدار بسیار زیادی آنتی اکسیدان دارد که به فرم تانین­، آنتوسیانین­ و اسید الاژیک یافت می­ شوند. آنتی اکسیدان­ها می ­توانند از ابتلا به بیماری­های قلبی و آترواسکلروز (تصلب شرائین) پیشگیری کنند. براساس مطالعه ی انسانی و حیوانی چاپ شده در مجله «تغذیه آمریکا»، آب انار به پیشگیری از اکسیداسیون LDL و در نتیجه بیماری تصلب شرائین در انسان­ کمک می­ کند. همچنین در موش­ها، مصرف آب انار باعث کاهش ضایعات آترواسکلروتیک شده و به همین دلیل محققان بر این باورند که ممکن است آب انار خواص ضد آترواسکلروزی داشته باشد. طبق مقاله ­ای در مجله «پزشکی قلب» محققان نشان داده ­اند که در بیماران مبتلا به بیماری­های  قلبی، مصرف آب انار طی سه ماه ایسکمی ناشی از استرس را کاهش داده و گردش خون بهتری را برای بافت قلب و رگ­های تغذیه کننده آن فراهم کرده است. مجله بهداشت هاروارد پیشنهاد می­کند که عصاره­ انار به خوبی از رشد تومورهای پروستات پیشگیری می­کند.

 

ملاحظات

برای خرید انار با کیفیت، میوه ­هایی که به نظر سنگین است و پوست درخشان و بدون نقصی دارند را انتخاب کنید. انارها را می­توان تا دو ماه در یخچال نگهداری کرد. اگر آب انار می ­خرید، آب اناری را مصرف کنید که ۱۰۰ درصد خالص و بدون قند باشد. آب انار می­تواند با برخی داروهای تجویزی تداخل داشته باشد. قبل از مصرف ثابت آب انار با پزشک مشورت کنید.





:: برچسب‌ها: آب انار طبیعی , فشار خون , کاهش استرس , فروشگاه اینترنتی توشه بر ,
:: بازدید از این مطلب : 434
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 تير 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: